EFEKTY – CZYLI CZY ODCHUDZAMY SIĘ DOBRZE?

EFEKTY – CZYLI CZY ODCHUDZAMY SIĘ DOBRZE?

Każdy trenujący oczekuję efektów, jak możemy je sprawdzić?

Zdjęcia 📷
Optymalnym wyjściem jest robione zdjęć na których widać cała sylwetkę (przodem, bokiem i tyłem).
Aby jednak zdjęcia były miarodajne powinniśmy robić je zawsze w tym samym miejscu, pozycji i oświetleniu). Zdjęcia wykonane przypadkowo, do lustra często nie oddają tego jak ciało wygląda w rzeczywistości.

Pomiary 📖
Tutaj mamy kilka możliwości:
– pomiar fałdomierzem – polega na uchwycenie fałdy skórnej w wybranych miejscach i dzięki załączonej tabelce możemy odczytać procentową zawartość tkanki tłuszczowej.
– pomiar centymetrem, czyli pomiar obwodów ciała (klatka piersiowa, brzuch, udo, łydka, ramię itd…)

Analiza składu ciała 💹
Jednym z najlepszych i najprostszych sposób na sprawdzenie i porównywanie efektów jest analiza składu ciała za pomocą specjalnego analizatora. Pomiar pozwala na bardzo dokładne obliczenia tkanki tłuszczowej i mięśniowej w poszczególnych segmentach ciała (lewa noga, lewa ręka, prawa noga, prawa ręka, korpus). Pozwala to precyzyjnie określić ryzyko zdrowotne związane z nadmiarem tkanki tłuszczowej, w tym tkanki tłuszczowej trzewnej (visceralnej) umiejscowionej we wnętrzu jamy brzusznej.

Ubrania, czyli porównanie rozmiarów. 

Jeżeli zależy nam bardziej na osiągnięciach sportowych niż sylwetkowych możemy przeprowadzić dodatkowe testy … 

Czy monitorowanie postępów jest potrzebne?

Tak! Dzięki pomiarom mamy pewność, że nasze treningi przynoszą nam efekty.
Są doskonałym motywatorem do dawania z siebie więcej, pozwalają nam ustalać i realizować wyznaczone cele.

Komentarze są wyłączone.